As I began to love myself enough by Kim & Alison McMillen («When I Loved Myself Enough», Pan Macmillan, 2001)

As I began to love myself

Σήμερα ανακάλυψα ένα απόσπασμα από το παραπάνω βιβλίο, που διαμόρφωσε το ακόλουθο ποίημα. Υπάρχει μια ιστορία – ανέκδοτο, σύμφωνα με την οποία κάποιοι λανθασμένα το είχαν αποδώσει στον Τσάρλι Τσάπλιν – φέρεται να το διάβασε στα 70ά του γενέθλια και θεωρήθηκε ότι είναι δικό του. Το μοιράζομαι μαζί σας, γιατί μέσα στην τόση πρόοδο της σύγχρονης εποχής φαίνεται να έχουμε ξεχάσει τις πιο απλές (;) κι αρχέγονες αλήθειες.

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, διαπίστωσα ότι η αγωνία και ο συναισθηματικός πόνος ήταν μόνο προειδοποιητικά σημάδια ότι ζούσα ενάντια στη δική μου αλήθεια.
Σήμερα, ξέρω, αυτό είναι «ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, κατάλαβα πόσο μπορεί να προσβάλει κάποιον το να προσπαθώ να επιβάλω τις επιθυμίες μου πάνω του – ακόμα και αν γνώριζα πως δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή κι ότι το άτομο δεν ήταν έτοιμο γι ‘αυτό, ακόμα και αν αυτό το άτομο ήμουν εγώ.
Σήμερα αυτό το λέω «ΣΕΒΑΣΜΟ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, σταμάτησα να λαχταρώ μια διαφορετική ζωή, και μπόρεσα να δω ότι όλα όσα με περιστοίχιζαν, με καλούσαν να αναπτυχθώ.
Σήμερα αυτό το λέω «ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, κατάλαβα ότι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες,
βρίσκομαι στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή και όλα συμβαίνουν ακριβώς την κατάλληλη ώρα. Έτσι μπόρεσα να ηρεμήσω.
Σήμερα αυτό το λέω «ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, έπαψα να κλέβω τον ίδιο μου το χρόνο,
και σταμάτησα να κάνω μεγάλα σχέδια για το μέλλον.
Σήμερα, κάνω μόνο ό,τι μου φέρνει χαρά και ευτυχία, πράγματα που αγαπώ και που κάνουν την καρδιά μου χαρούμενη, και τα κάνω με το δικό μου τρόπο και με το δικό μου ρυθμό.
Σήμερα αυτό το λέω «ΑΠΛΟΤΗΤΑ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, απελευθερώθηκα από οτιδήποτε δεν είναι καλό για την υγεία μου – τροφές, ανθρώπους, πράγματα, καταστάσεις και όλα όσα με τραβούσαν προς τα κάτω και μακριά από μένα. Αρχικά αποκαλούσα αυτήν τη στάση υγιή εγωισμό.
Σήμερα ξέρω ότι είναι «ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, έπαψα να προσπαθώ να έχω πάντα δίκιο και από τότε έκανα λιγότερα λάθη.
Σήμερα ανακάλυψα ότι αυτό είναι «ΜΕΤΡΙΟΦΡΟΣΥΝΗ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, αρνήθηκα να συνεχίσω να ζω στο παρελθόν και να ανησυχώ για το μέλλον. Τώρα, ζω μόνο για την κάθε στιγμή, εκεί όπου συμβαίνουν ΟΛΑ.
Σήμερα ζω την κάθε μέρα, μέρα με τη μέρα, και αυτό το λέω «ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ».

Καθώς άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου, παραδέχτηκα ότι το μυαλό μου μπορεί να με αναστατώσει και να με κάνει να αρρωστήσω. Αλλά όταν το έφερα κοντά στην καρδιά μου, το μυαλό μου έγινε πολύτιμος σύμμαχος.
Σήμερα αποκαλώ αυτήν την επαφή «ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ».

Δεν χρειάζεται πλέον να φοβόμαστε διαφωνίες, αντιπαραθέσεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα με εμάς ή με τους άλλους. Ακόμα και τα αστέρια συγκρούονται και από τη συντριβή τους γεννιούνται νέοι κόσμοι.
Σήμερα ξέρω ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑ «ΖΩΗ»!

Απόδοση στα Ελληνικά: F.

3 thoughts on “As I began to love myself enough by Kim & Alison McMillen («When I Loved Myself Enough», Pan Macmillan, 2001)

Add yours

  1. Υπέροχο κείμενο που (για δες σύμπτωση!) το είχα διαβάσει και αποθηκεύσει χθες στ’ αγαπημένα μου, με σκοπό να το αναρτήσω «εν καιρώ»… με πρόλαβες, μπράβο σου! 😛
    Απλό;
    Γιατί αν δεν αγαπήσεις τον εαυτό σου, δεν θα μπορέσεις να κατανοήσεις και ν’ αγαπήσεις τον άλλο! 😉

    ΑΦιλάκια πάντα τρυφερά! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Και μη νομίσεις πως και η ίδια είμαι «παλιά» σ’ αυτό (στην αγάπη του εαυτού) δεν είναι πολύς καιρός που άρχισα να τον φροντίζω απλά, με καλοσύνη και να μην τον επικρίνω! 😉
    Αυτή η αγάπη δεν έχει όρια γιατί αγκαλιάζει όλη τη πλάση και σου μαθαίνει να κατανοείς και να συγχωρείς τα πάντα και πρώτα απ΄όλα τον εαυτό σου!
    Έμαθα να μη χρησιμοποιώ τη λέξη «δύσκολο» γιατί από μόνη της βάζει φρένο στη δουλειά που έχουμε να κάνουμε με τους εαυτούς μας! 😛
    Καλή μας συνέχεια λοιπόν! ❤

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Powered by WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Line Up | | | |

@MariaKozakou | Personal views only

A beat more

It's not over

Πανδοχείο

ΧΑΝΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΕΚΛΕΚΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ, ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΔΕΥΤΩΝ

Ezakmyworld's Blog

Just another WordPress.com weblog

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Μέρες Παράξενες...

Εναλλακτική ενημέρωση-Συνωμοσία-Αφύπνιση

Εκεί που ερωτεύομαι τη ζωή

Στιγμές και εικόνες από την fabulous ζωή μου στην Ελλάδα του Σήμερα!

Αποτυπώματα - Footprints

Φωτογραφικές αναμνήσεις - Photographic memories

Σχόλια του Νότη Μαυρουδή

Ιστολόγιο του Νότη Μαυρουδή στο TaR.gr

physicsgg

Φυσικοί και Φυσική από το διαδίκτυο

Αλίκτυπο

Aegri somnia

ypoptomousi

Lets unfuck the world.

shaken by a whisper

awebsidestory project

Τάσος Λειβαδίτης

Ποιήματα, ποίημα, ποίηση, βιογραφικά, κριτική Τάσου Λειβαδίτη

Στροβολιώτης

Μα, είναι δυνατόν να θέλεις πάλι ημερολόγιο;

imaginistes

«Τα όνειρα σου μην τα λες γιατί μια μέρα κρύα μπορεί και οι φροϋδιστές να 'ρθούν στην εξουσία»

pteroen

Just another WordPress.com site

Απολύτως Διαλλακτικός

Logical stories of everyday madness

Στιγμιότυπα

Μικρές Ιστορίες

